23 nov. 2011

Bitter framtid

Har länge vetat att det är SLU (Svenska Lantbruksuniversitetet) som håller i alla former av djurutbildningar. Men har dragit mig för att kika på dem för jag vet att de ligger uppe i Uppsala. Och jag har ingen lust att bo i Uppsala igen.

Men idag var jag sådär lagom masochistisk och gick in på deras sida i alla fall. Det här hittade jag:

Djurskötarutbildning

Som ni ser så ligger den i Skara. Vilket är att föredra mot Uppsala alla dagar i veckan.

Jag och Tobbe har så smått börjat se oss om efter utbildningar. Eller... jag försöker sparka hans bak så att han ska börja kolla på utbildningar. Han är inte nöjd med sitt jobb nu. Och han är helt utbildningslös. Men vill ändå inte studera. Och jag förstår honom. Han har ett fast jobb, det är inge roligt att vara inkomstlös. Men det finns inte så mycket att välja på tyvärr.

Djursjukskötar utbildningen ligger dock som sagt i Skara. Heltid, vilket betyder att jag måste flytta dit. Om vi nu struntar i det faktum att jag inte kan söka till Uni på grund av min inkompletta gymnasieutbildning och att jag är paj. Så kvarstår ett litet dilemma: Tobbes utbildning ligger i Malmö :P

Båda utbildningarna ligger på tre år. 180hp tror jag väl det är för den som är intresserad. Men det finns ett alternativ till Tobbe. Det finns en utbildning som är ungefär som den han vill ha, om jag förstått det rätt. Som är heldistans från Umeå. Kan ju vara ett alternativ. Om vi nu drömmer och tänker oss att jag är frisk och Tobbe faktiskt vågar plugga (om ni förstår vad jag menar).

Annars, tre år i distansförhållande? Klarar vi det? :/ För något/några år sedan hade jag sagt att nej, det gör vi inte. Men nu vet jag inte längre. Det finns ändå en möjlighet till det. Jag är inte lika beroende av honom längre på det sättet jag var. Har blivit lite mer av en egen person.
Fortfarande tråkigt med distansförhållande dock. Men så kanske det måste bli. För jag tänker utbilda mig. Vare sig Tobbe följer med eller inte.


Ska man bara orka ta tag i gymnasiet först bara -.-

1 kommentar:

  1. Bra att du sparkar på Tob :P klart grabben ska skaffa sig en utbildning han är ju klipsk för tusan.

    Distansplugg är inte så dumt faktiskt, distansförhållanden... kan funka superbra men är ju ganska jobbigt också speciellt om man är van att bo tillsammans. Men tror absolut ni skulle klara det.

    Go Nina du kommer klara en utbildning! Din trasighet tror jag mår bra av bara peppen det ger att faktiskt ta tag i en sån sak. Men klart det kommer vara kämpigt men jag tror på er!

    Jag cheerar för er iaf :D Kram!

    SvaraRadera