17 nov. 2011

Pre Christmascard Training

Hej! En liten uppdatering. Det händer inte så mycket i mitt liv just nu som vanligt. Fast det har ju varit länge sen jag skrev något. Så saker HAR ju hänt. Men jag har helt enkelt inte haft lust att skriva på ett tag. Jag har varit fram och tillbaka till Värmland två gånger. Sista gången åkte vi tåg (jag och Banshee) det gick jättebra, så nu vågar jag åka tåg igen.
Vet inte om jag pratat om Charlie och Lena (hund och matte) som vi går ut och går med ibland. Men det kommer säkert i framtiden! Imorgon ska vi träffas och Charlie ska få låna vårt badkar för han luktar hund. Banshee behöver också duschas :P Hon börjar faktiskt lukta. Inte så vanligt för henne.
Livet går på och jag har en kurator jag tycker om som kommer hit en gång i veckan. Det tror jag att jag postade om förr. Vi jobbar på med att förstå oss på ångesten jag har och vad vi ska göra åt den. De ser ut som en bra början i alla fall.
I övrigt är det mest hundar i mitt huvud just nu (igen). Läser och skriver och tittar på allt jag kan få händerna på.


Ja, snart blir det ju till att måla julkort! Det brukar ju bli ett par stycken så man kan lika gärna börja i tid med att måla dem. I år använder jag inte gouge (stavning? :P) färger utan pennor ala Derwent Inktense. Och det har jag aldrig använt mig av tidigare så det är spännande. Sitter och tränar nu på skruttsaker. Vet inte om det kommer till några nya designer i år eller om jag håller mig till de jag har (om jag nu kan hitta dem XD Vet att jag har dem någonstans! Antagligen... om jag varit smart... så har jag lagt dem i min portfolio.).

Här är ett smakprov på träningen. Fortfarande i ett ganska tidigt stadie och jag har inte riktigt listat ut hur man behåller det vita. Men det kommer nog. Jag är bra på att kladda en del :P


(Klicka på den för att få upp en större version.)

Vad tycker ni? Ni som sett mina gougefärg alster. Samma kvalitet?

Nu ska jag fortsätta träna. Ses och hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar