7 mars 2012

God I wish...

God I wish I had the money for another dog.

Annonsen från www.dinasark.se



Född: 2008/09
Färg: röd/vit
Storlek: M c:a 10 kg
Kön: hane, kastrerad

Beskrivning: Cocker har blivit dumpad av sina ägare då de flyttade utomlands! Han är jätteledsen och trivs inte alls hos oss, vilket inte är så konstigt om man kommer från en egen familj och boende i lägenhet. Jag har t.o.m sparat en plats åt honom på vår transport här i mars för att jag så gärna vill att han ska få komma härifrån!

Han är en jättesnäll hund, om än både rädd, ensam och övergiven just nu. Han bor inne på nätterna för att han är van det och skulle frysa annars. Han kommer bra överens med de andra hundarna, även om han helst håller sig undan just nu. Han är kastrerad.

Jag önskar mig inget hellre än att han snabbt ska få ett ordentligt hem, där han kan få finna trygghet och glädje igen!


Som ni ser så är det samma hund som jag varit intresserad av förut. Jag övervägde seriöst att adoptera honom. Gick flera dagar med pros and cons. Men det föll till slut på att jag helt enkelt inte har råd med en till hund. I övrigt verkar han prefekt. Suck...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar