7 maj 2013

Mischief

Haj!

Jag har flyttat! Kan ni tänka er! Jag bor ni Karlstad. Rätt häftigt. Det är lite underligt att bo tillsammans med någon igen däremot... Fast det kommer nog att vänjas vid också. Jag spenderar mest dagarna med att försöka anpassa mig och medan jag gör det ritar och skriver jag en hel del. Sen läser jag massor on top of that. Jag har laddat upp en hög på deviantArt. Dessutom ändrat mitt användarnamn där nu äntligen. Så nu är det som det ska vara om man säger så.

ninalanfer.deviantart.com

Idag kom syrran och barnen på besök. Vi busade och fikade lite och sen vandrade de vidare hemåt. Det var trevligt. Sen har jag doodlat lite.

Bara för att jag är lite busig sådär! Jag tog den följande bilden och målade ovanpå. Petpet, doodle doodle så blev det sådär. Jag hade verkligen inget bättre för mig.

Jag har glott på film och bara slappat mest. Igår åkte jag till Anna och barnen och Tova körde slut på mig. Haha! Busungen. Imorgon tänkte jag försöka ta mig iväg och köpa en gardinstång. Fönstret är precis vid ingången och ibland känns det som att det stora fönstret avslöjar allt jag har för mig. Så jag tänkte höra med far om han skulle vilja komma med sin fina skruvmaskin och skruva upp stången på väggen åt mig. För jag har inga upphängare heller.

Jag har hittat en ny pensel i SAI också. Den påminner om att jobba i olja. Så nu är jag fruktansvärt sugen på att ta fram oljegrejerna. Men allt är hemma hos mor och far och mor har magsjuka och jag vill verkligen inte få det. För då får Elin det och hon jobbar ju.
Jag håller på med en ljus-studie just nu. Försöker lära mig hur ansiktet och sånt ser ut i olika ljus och vinklar. Senare tänkte jag ta en studie i ben, såna man går på dvs. För de har jag så dålig koll på verkar det som. Jag skulle fortfarande kunna behöva en studie i tyg också nu när jag ändå tänker på saken. Nån gång. Hehe.

Ska komma på fötter här i kstad först. En del byråkrati att lösa först. Undrar om de har öppet och sådär över kristihimmelsfärd... Ja det märks väl. Borde nog ta reda på vart medborgarkontoret ligger här i stan också... Aja! En sak i sänder.

Nu ska jag krypa ner i sängen och läsa lite Bitterblue. Helt underbar bok. Kan inte släppa den. Gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar