4 feb. 2011

Städa, städa varje freda!

Really really bored. Hela dagen idag har jag haft något att göra. Jag har städat som en liten hustomte. Klev upp idag och hade en lugn frukost. Sen ville jag städa upp ordentligt i köket för jag har nästan lyckats få en ren bänk. Så jag plockade in i diskmaskinen och plockade undan det redan diskade från torkstället. Sen blev jag lite omkringdragen i huset för Cotton ropade sitt "jag tänker skita på golvet" rop så jag stoppade in henne i lådan. Men hon gör bara det när hon tycker det är för mycket i lådan. Så då rensade jag den. Sen städade jag i ordning lite i badrummet.

Ställde undan lite av sånt som egentligen ska vara i städskåpet som har stått där jättelänge. I städskåpet hittade jag en ljusslinga som jag ville sätta upp runt fönstret i sovrummet. Men sovrummet hade fortfarande julgardinerna kvar. Och det hade varit jobbigt om jag var tvungen att hänga upp slingan med gardiner uppe. Så jag tog ner gardinerna och adventsängeln vi har där och hängde dit min egentillverkade ljuslykta. Nu är det bara så att vi inte har några gardiner till sovrummet. De är inte uppsydda än. Men jag har ju städat i vardagsrummet föregående dagar och arbetsbordet är upprensat och tomt. Så då blev jag ivägdragen att sy upp gardinerna. Jag hängde upp dem och ljusslinga och allt.

Hela tiden hade jag i bakhuvudet att jag ville sortera tvätten som har hängt på tork i badrummet ett par dagar. Så då gick jag och gjorde det sen. Men vi har en massa tvätt i sovrummet också. Och eftersom jag redan höll på med trosor och strumpor så tog jag itu med den högen med. Där var mina återstående par av trosor jag har letat efter. Tänka sig, det kan vara bra att sortera tvätt! Men där låg också en massa lakan och sånt. Vi skulle nog behöva en byrå eller nåt till. Eller för den delen sortera och kasta massa gamla handdukar och lakan som är trasiga. För vårt linneskåp är verkligen överpackat >.<

När jag kom tillbaka till köket såg jag att jag hade hällt upp vatten till att diska med. Det hade jag glömt. Så då diskade jag. Skurade rent alla bänkar och bord och när jag ändå var i farten också spisen. När jag sen satte mig ner och inte hade något mer att göra blev jag väldigt rastlös. Så då bestämde jag mig för att dammsuga golvet och när det ändå var rent från grejer skurade jag det ordentligt också.

Sen var jag helt slut :P Så jag la mig på soffan för att vila lite. Att lyssna på den här lägenhetens tystnad är väldigt trevligt ibland. Det är tyst på ett trevligt sätt. Men inte länge... För Cotton hade tråkigt så jag tog fram the allmighty play toy. En pinne med ett snöre som har en mus i andra änden. De älskar den. Både Velvet och Cotton. Så då låg jag där på soffan och tittade på min söta lilla plutt när vi lekte ihop. Velvet brukar komma när vi leker. Men inte den här gången. Jag tänkte väl att hon sov någonstans.

Problemet med den här slags leken är att Cotton fastnar överallt med sina långa klor. Så då tog jag fram kloklipparen och började klippa hennes klor. Det tog sin lilla stund... Hon är inte den mest sammarbetsvilliga katten när det kommer till att sitta still >.< När hon äntligen var klar sen så var jag VIT... Min svarta tröja var INTE svart längre. Jag visste att Velvet också hade långa klor. Men jag kunde för mitt liv inte hitta henne.

Så jag gick ut och hämtade köksmattan jag hade skakat ordentligt och hängt ut på vädring tidigare. För golvet i köket var torrt nu. När jag hade lagt in den var det dags att leta efter Velvet. Men vart jag än letade så hittade jag henne inte. Jag tänkte att hon kanske sprungit ut i trapphuset när jag inte sett på när jag gått ut tidigare. Jag hade sprungit en del och skakat gardiner och kastat sopor. Men det var ett tag sedan och då skulle hon ha börjat jama vid det laget om hon var där ute. Hon är lite patetisk... Tycker inte om att vara hemmifrån :P

Jag hittade henne till slut... I min garderob... -.- Sovande och hårande ner mina rena kläder. Dumma unge. Så då tog jag henne också och klippte hennes klor med.

Jag spenderade nästa timme med att titta på hundvideos på YouTube. Sen kom Tobbe hem och jag käkade lite mat. Matrester är bra! Jag har nu underhållit mig själv med att titta på videos, läsa omkring om hundar och lite statistik och sånt i nästan en och en halv timme till...

Jag är uttråkad! Tobbe säger att han känner sig lat när jag är så duktig. Men det är det roligaste jag har att göra på dagarna... städa... way... I so need a life >.< Så nu sitter jag här och är jätteuttråkad och längtar massor efter en hund. Det är därför jag skriver lite. Slå ihjäl lite till tid. Så nu vet ni vad jag har gjort idag. ... Jag tycker iofs om att städa. Tycker om att sortera och så. Det är någon renande känsla i det... Underligt nog. Som om man sorterar upp och ordnar till sitt eget liv medan man gör det eller nåt. Jag brukar alltid sortera saker när jag inte mår så bra har jag märkt.

Men nu kommer jag inte på mycker mer att skriva och det här blogginlägget har blivit rätt långt ändå. Så jag säger hejdå för den här gången. Ha det bra alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar