23 mars 2011

På vägen


Då var man påväg igen då. Jag sitter på bussen till värmland. Klockan är nu 13.57 och jag har fyra timmar av sittande framför mig med absolut ingenting att göra. Så jag tänkte att jag skriver en slags färdlogg. Varför inte, eller hur?

13:57 – Amaranth by Nightwish

Det suger att datorns batteri tar slut så fort. De borde installera uttag på bussarna mellan Jönköping och Karlstad. Jag har för mig att Angelica sa att de hade det mellan Karlstad och Oslo.

På tal om henne ja... hoppas hon kommer hem till Sverige nästa helg så jag kan träffa henne. Saknar henne en del. Annars kanske jag tar och åker till Oslo en sväng. Beror på om jag har råd. Kanske kunde åka därifrån hem sen. Kunde vara intressant. Aja. Det får vi se.

Om jag haft hund nu hade jag suttit på tåget. Jag tror inte att swebus tar emot djur längre. Det suger faktiskt lite. Då blir jag tvungen att mellanlanda i Göteborg när jag ska till mamma och pappa. Fast restiden blir inte så mycket längre i alla fall. Vilket är lite hysteriskt. Åh andra sidan tar resan från Bodafors till Älvenäs lika lång tid som från Jönköping till Chania på Kreta, vilket är ännu mer hysteriskt.

14:46 – Show me love by Tatu

Börjar bli lite illamående. Har druckit lite vatten och sett en Bichon Frise. Den var söt. Undrar också om Tobbe är hemma än. Borde vara det, om inte, så snart i alla fall. Han ska hålla mig sällskap under resan. De har ju trådlöst nät på bussen man får använda. Tycker jag är bra. Också att ha en mobil man kan chatta på är bra.

16:10 – Em more by OST Noir

Jag somnade vid Skövde och har sovit sen dess. Vaknade vid Mariestads station. Trodde först att vi var i Kristinehamn... tyvärr inte. Då hade det bara varit en timme kvar. Nu är det två.

Jag har käkat lite och sitter nu och chattar med Tobbe. Det var gott med kiwi. Har en till som jag ska ta sen. Vet inte riktigt vad jag ska göra nu dock. Hade varit awesome om jag varit i Kristinehamn...

16:55 – leave out all the rest by Linkin Park

Inte i Kristinehamn än. Men det borde bara vara en timme kvar eller hur? Ska vara framme 17:55 har jag för mig. Det där med tid är jobbigt att räkna med.

Jag vill skriva på Alexandra... kanske ska fälla upp datorn och läsa lite. Hm...

Äntligen framme!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar