1 apr. 2011

Hundsjuk


Jag är så hundsjuk just nu. Kan inte tänka på mycket annat. Kan ju ha att göra med att jag inte har annat att göra. Vi... jag kanske ska säga jag har funderat på om Husky är den rasen som är rätt för mig. Mest för att de är så svårtränade. Att de själva bestämmer om de vill lyda eller inte. En stor dröm är ju att kunna ha hunden lös och få den att komma på inkallning. Det är en chansning vad gäller Hyskyn. Då de har väldigt selektiv hörsel. Vissa Huskys funkar det bra på medan andra ignorerar dig. Och visst är det charmigt med drag men jag vet inte om det är det jag vill hålla på med med min hund.

Så då föreslog jag Lapsk Vallhund för Tobbe. De ser ju nästan ut som Huskys. Och efter en hel del om och men så gav han med sig. Att vi kanske skulle titta på en annan ras. Jag var helt förbluffad. Han är besviken och vill egentligen ha en Husky. Men det kommer bli min hund på ett sätt. Det är jag som kommer få ta hand om den hela dagarna och träna den och så. Och jag är nybörjare på det. Då kanske en Husky inte är rätta valet. Jag vill också väldigt gärna ha en Husky. De är de vackraste som finns. Och de där busiga ögonen är underbara. Men... ja.

Nu lutar det mer åt finsk lapphund dock. Vilket jag inte har något emot. De är ubersöta. Kan mycket väl tänka mig att Banshee kan komma därifrån. Har kontaktat en kennel som har valpar just nu. Men vi pratar bara fortfarande och lär känna varandra. Men eventuellt... jag kan inte låta bli att hoppas. Jag är så trött på att vara ensam och inte ha något att göra nu. Katterna hjälper, men när jag tänker på en hund som hälsar mig glatt varje morgon. Ivrig för vad hon/han och jag ska hitta på idag... då värker det nästan i hjärtat efter längtan. Undra hur länge till jag ska behöva vänta på Banshee.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar