15 maj 2012

Mitt Plugg

Jag sitter och räknar igen så här sent som vanligt. Och här är det betygsdokument jag antagligen kommer gå ut med (en dag):

Detta har jag från Brinell:
Bild MVG
Bild och form, grundkurs MVG
Form VG
Datorkunskap VG
Dansträning MVG
Engelska A MVG
Estetisk verksamhet VG
Fackteckning och design A MVG
Grafisk illustration MVG
Samhällskunskap A G
Svenska A G

Det här är kurser jag har gått eller går på komvux:
De betyg som inte är fetstilta är såna jag inte har än men satsar på.


(2 Januari 2012 - 29 Juni 2012)
Naturkunsap A VG
Svenska B (G)
Miljöpolitik (G)
Religionkunskap A (G)
Matematik A (G)

Som du ser är jag där just nu. Sen kommer:

(2 Juli 2012 - 22 Februari 2013)
Matematik B (G)
Naturkunskap B (G)
(De här två kurserna behövs för att över huvud kunna komma in på SLU i Skara)
Engelska B (MVG)
Engelska C (MVG)

(25 Februari 2013 - 20 September 2013)
Tyska Steg 1 (VG)
Tyska Steg 2 (VG)
Tyska Steg 3 (VG)

(23 September 2013 - 27 Juni 2014)
Tyska Steg 4 (VG)
Tyska Steg 5 (VG)
(Sen har jag inte bestämt mig vilket till språk jag vill plocka upp. Men jag har tre val.)
Franska/Spanska/Italienska Steg 1 (VG)
Franska/Spanska/Italienska Steg 2 (VG)


Som ni ser så är jag klar den 27 Juni 2014. Way... -.- Samma år, fast typ en månad senare än de som är födda -95... Sex år yngre än mig. Jag suger... Om jag fortsätter i den här takten det vill säga. Om jag fortsätter på just den komvux jag går nu. Man vet ju aldrig vart livet tar en. Så... Skara och Djursjukskötar utbildningen är ett par år framöver. OM jag kommer in dvs. Om jag får de här betygen jag önskar mig, vilket inte alls är säkert för jag vet ju inte hur svåra de är egentligen än. Men om jag får dem så har jag en meritpoäng på 18. Och i Skara ligger minimum på 21. So you see my problem. Åh andra sidan ska tydligen meritpoängsystemet tas bort till nästa skolår så vi får väl se vad som händer.

Under tiden vill jag gå den följande utbildningen på halvfart. Jag ska till arbetsförmedlingen imorgon och prata med en handledare. De erbjuder den här utbildningen genom komvux jag går nu i Nässjö. Men jag vet inte hur lång den är än eller några detaljer. Så vi får väl se om det passar mig efter imorgon.

http://www.nlc.nassjo.se/Komvux/Yrkesutbildningar/Bageri-Konditori

Det är en utbildning till bagare. I think why not! Jag älskar att baka. Jag är faktiskt rätt bra på det och jag måste hitta något att spendera dagarna på som har med aktiviteterna på arbetsförmedlingen att göra. Så jag får aktivitetsersättning för att gå den utbildningen. Om det nu är den utbildningen de tänker på. Hoppas det. Det vore kul eller hur? Har ju alltid haft drömmen att öppna eget café. Och efter den utbildningen kan man ju gå en starta eget kurs. Det är ett alternativ eftersom Skara drömmen är ganska ouppnåelig med mina betyg. Nässjö behöver verkligen ett hundvänligt café. Karlstad också för den delen. De som startat hundrastgård och allt.

Aja... Kanske inget av det alls händer. Inte på många år i vilket fall. Vi får väl se. Ville dela mina tankar med omvärlden i alla fall. Nu ska jag läsa lite till om Hinduismen. (way! -.-)

Byebye!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar