26 aug. 2012

Origin/Alexandra Bokomslag

Hej igen.

Igår fick jag plötsligt lite inspiration att skriva vidare på Alexandra boken. Men det gjorde jag inte för klockan var typ tolv. Men idag tänkte jag pilla lite med det. Det slutade med att jag jobbade vidare på framsidan till boken istället.

För längelänge sen gjorde jag ett snabbt utkast till hur den skulle kunna se ut. Baserad på den här bilden av mig (som jag tog när jag var typ 13-14 år. Ja ni vet en helt normal emo-tonårings webcambild.)


Jag ville ha något som i en liknande pose och jag behövde referensmaterial. Det var då inget speciellt seriöst över jobbet. Men nu börjar jag tycka mer och mer om konceptet. Vi får se. Såhär blev första utkastet i alla fall:


Jag har utvecklas en hel del sen jag gjorde det. Det var 2010 jag slängde ihop den. Oj.. två år sen... Vill inte ens veta hur länge sen det var jag började med Alexandra boken... För länge sen. Kändes som inte alls länge sen jag gjorde första utkastet. Såhär ser det ut efter dagens jobb.


Som ni ser är det en bit kvar. Men lite kul att pyssla med då och då. Får se om den någonsin blir klar, haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar