16 feb. 2013

Är överallt

Jag är verkligen överallt idag. Pysslar lite här och lite där.

Igår var Sara här och vi gick ut på kvällen. Det var skitkul. Babblade massor och satt och drack en ny god öl som hon presenterade för mig. Vi gick till Mezza. En tämligen ny pub här i Nässjö. Det finns inte mycket nattliv i Nässjö. Men det var väldigt trevligt där. Your typical sportsbar. Tyvärr så höjde de musiken ju längre kvällen led och till slut gick det inte att prata längre. Så vi gick därifrån. Jag ska ta med mig öronproppar nästa gång. Då kan man ju höra vad folk säger väldigt tydligt utan att musiken stör. Det är intressant det där. Hon sov över och vi sov ganska länge innan vi käkade frukost. Det var massa mys i alla fall. Ska försöka ta mig iväg till henne någon gång snart också. Nu har jag pengar till resor och sådär. Så det ska nog gå.

Jag sitter och lyssnar på Spotify idag. Vad dumt att man inte får köpa musik genom spotify längre. Det funkade ju så underbart förut. Jag lyssnade på One Direction för jag var lite nyfiken på deras nya fenomen. Men det är verkligen seriöst ointressant. Alla deras låtar har samma takt, samma tempo och nästan samma melodi och alla handlar om kyssar och kärlek osv. Synd, de är rätt duktiga annars. Men väldigt tråkig musik.

Jag har Cotton här nu. Min lilla goskatt. Hon verkar trivas väldigt bra här faktiskt. Och hon är otroligt tillgiven. Vi sitter mest och myser hela dagarna. Jag vill nog ha henne här ett par dagar till. Förra gången hon var här verkade hon mest uttråkad. Men nu... ja. Problemet är bara det att Bella kommer ju och Cotton brukar inte vara något fan av hundar. Men man kan ju alltid testa. I really love her. Så jag vill väldigt gärna att hon kunde stanna längre.

Just nu sitter jag och ritar. Använder min gamla konstbok "Anatomi för konstnärer" (om ni är intresserade av att lära er att teckna kroppen kan jag verkligen rekommendera den. Det är den bästa av de böckerna där ute som jag har testat. Och jag har testat en hel del av dem). Det känns lite konstigt att åter använda blyerts. Jag har jobbat digitalt så väldigt länge. Och annars har jag använt antingen vattenfärger eller olja. Det är en väldigt stor skillnad. Back to basics så att säga. Men det är kul. Och det blir faktiskt bra. Så allt jag kunnat har jag i alla fall inte glömt :P

Det kanske kommer mer idag. Jag är ganska ensam idag. Saknar att ha någon hos mig. Någon att prata med, dela dagen med. Så då brukar jag spamma twitter och sådär istället. Då känner jag mig inte riktigt lika ensam :P Vi får väl se. Hörs!


Ursäkta den dåliga kvaliten, men det är inte lätt att ta kort i motljus. Bella bestämde sig för att titta ut genom fönstret och naturligtvis var det bästa sättet att göra det på genom att stå på min axel XD Och hon stod där länge.


Min finaste fluff.

1 kommentar:

  1. Kul att läsa detta inlägg. Andas glädje och optimism. <3

    SvaraRadera