11 feb. 2013

Pysslig

Igår tog brödet slut... igen... I förrgår tog pålägget slut. What is the sulotion? Gå och handla, pyttsan! Jag gjorde jordnötsmör och bakade bröd istället.

Man borde baka eget bröd oftare. Det är verkligen skitenkelt, blir mycket godare än det köpta och man slipper alla konserveringsmedel. Dessutom är det grymt mycket billigare. Och man kan få det precis som man vill ha det. Det enda är att det tar lite tid. Men det är egentligen bara jästiden. Och då gör man ju inget aktivt ändå så att säga.

Visst ser det gott ut?


Jag satt mig och skulle måla idag. Filma in lite till på nästa time lapse tavla. Den är mycket mindre (storleksmässigt) tavlan. Men den tar betydligt längre tid. Det är väl lite ironiskt?
Hursom... Mina penslar var gröna allihopa och vissa av dem hade börjat torka. Ställde mig och skulle börja tvätta dem med min tvål. Heh... Det kom jag ingenvart med. Önskade än en gång att jag hade en penseltvättställ och insgå hur seriöst enkelt det skulle vara att göra en.


Tadaa! Funkar jättebra och penslar hänger nu på tvätt. Linoljan ska få soaka igenom dem lite innan jag sköljer ur dem och tvättar bort det sista med tvålen. Why buy what you can make yourself huh?


Jag spelade in lite av min bok idag också. Högläsning som ett lyssnarband vet ni. Förutom att jag är väldigt dålig på att läsa högt (det får jag träna på) så är det ju alltid lite hemskt att höra sin egen röst utifrån. Den låter inte likadan som inne i huvudet. Det har jag alltid tyckt var väldigt konstigt. Men jag lekte lite med ljudspåret i audacity och helt plötsligt lät det som min röst låter i mitt huvud. Hihi! Ska visa Tobias sen och se om han tycker det är lika häftigt som jag.

Har inte träffat honom på säkert fyra veckor. Men idag är han ledig. Och jag kommer återigen inte iväg till hunddagiset. Jag klarar det bara inte ensam. Får panik. Så vi tänkte försöka ses lite idag.

Nu ska jag leta reda på ett par andra penslar och måla lite till. Hare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar