2 feb. 2013

Nya fiskar

Idag vaknade jag vid sju på morgonen. Jag sover rätt tidigt nu för tiden så då vaknar jag tidigt och jag mår så bra av det! Älskar att vakna tidigt! Det var så otroligt soligt att jag klev ut och gick till djurmagasinet. Det har varit på tiden att skaffa lite ny fisk ett tag nu. Så idag var det rätt tid för det.

Jag stod och dreglade lite över kyssguramin ett tag. Vill väldigt gärna ha ett par men de blir för stora för mitt akvarium tyvärr. Men så såg jag att de hade sorgmanteltetra! Det har inte haft förut och jag blev gladglad. Egentligen tänkte jag att jag kunde köpa ett par Endler Guppy, för det har väl alla affärer tänkte jag. Men inte då. Som vanligt klev jag förbi Platyna och där bland ett gäng Indian Platy var de! Mussepig Platy! Åh vad glad jag blev. De är så häftiga. De är inte så vanliga heller ^^

Så det blev fem stycken Sorgmanteltetror och tre stycken Mussepig Platys (en hane och två honor). Och så passade jag på att köpa ett födslekar för levandefödare. Mina infödda platy yngel har blivit könsmogna och två av honorna är redan gravida :P Dessutom ville jag kunna sätta det enda ynglet jag har just nu däri så att han/hon inte skulle bli uppäten av de nya fiskarna.


Där ser ni det lilla karet som flyter och håller ynglen på plats och i säkert förvar.


Lillplutten!


Sorgmantlarna. Ursäkta för dålig bild. Men det är svårt att ta bra bilder på fisk :P


Och Mussepig Platyn. Ser ni hur de svarta märkena på stjärten ser ut som mussepigöron?


Jag har också flyttat lite bland mina böcker här hemma.


Den nya bokhyllan som också används som skafferi. Där finns nu all min fackliteratur.


Och så den lilla bokhyllan som stod i sovrummet. Den har bara fiction nu. Se så tomt det blev. Men det betyder att jag kan skaffa nya böcker ^^ Har en lång lista jag skulle vilja ha. Någon gång... När man har råd.

Hoppas ni har en solig dag. Det har jag! Kramar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar