19 feb. 2013

Teckning och pill

Vad har jag gjort idag undrar ni?

Jag spenderade gårkvällen med att leta efter en bra referensbild till något att måla. Jag visste inte riktigt vad jag ville göra. Var bara skissugen. Tänkte få lite inspiration från vad jag nu hittade. Så jag gick igenom mina stockkonton som jag följer på deviantart. Och jag hittade massa bra material. Inte direkt bara en däremot :P
Så imorse klev jag upp och satte mig och skulle skissa lite. Kikade igenom vad jag tagit hem och så. Ja den här bilden kan jag ju använda, tänkte jag. Men den skulle se ännu bättre ut som Gnoll. Så då blev det en gnoll.



Otroligt vad bra referensmaterial kan göra. Skulle aldrig klara av att rita det där ur huvudet. Skulle inte bli lika bra i alla fall. Jag ska ge henne kläder någon gång...
Jag blev lite fast i Celeniavärlden och hade två bilder jag satt och valde mellan. Men varför välja? Det var armarna som var olika på bilderna och varför inte bara ta båda paren! Ja... Så jag använde båda bilderna. Hehe.



Det tog mig ungefär två timmar att göra klart den där. Och större delen av tiden satt jag och jobbade med hennes exoskelett (jupp, de är insektstyper... fast däggdjur... Jag vet inte! Fråga världskaparna :P) Men sen var jag ju tvungen att klä på henne <.< Jaja... Så jag sparade en till bild där hon inte har någon tröja på sig ^^

Bara för att visa vad jag suttit med större delen av dagen.
När den var klar ville jag fortsätta med något nytt. Så jag frågade Tobias om något och han valde att jag skulle göra en Illim som fiskade med spjut. Den var lite för lätt. För jag hade verkligen den perfekta referensbilden. Så den gick rätt fort att slänga ihop.



Ja... Jag är rätt duktigt nöjd med dem så jag var tvungen att skryta lite ;) Nu ska vi se om jag kan slänga på lite färg också...

Hörs!

2 kommentarer:

  1. Wow! En sån kreativ dag uppväger massor med sk-t dagar <3

    SvaraRadera
  2. Super fint! Härliga kreativa dagar! =)/Adina

    SvaraRadera