4 apr. 2011

Hundprylar

Jag vaknade idag med världens ondaste hals... Kan man säga så? ondaste? Den gjorde ont i alla fall. Känns som om halva gommen är igensvullen. Kände av det lite igår. Men idag är det mycket värre. Hoppas det går över och inte blir en förkylning. Jag hatar att snurvla. Dessutom får jag jämt feber om jag blir förkyld. Bah. Immunförsvar säger jag bara. Jag skulle behöva ett.

Jag hade tänkt åka in och möta Tobbe i stan när han slutade och åka och handla. Vi behöver mjölk bland annat. Dessutom ville jag titta på hundgrejer. Jag har räknat ut en lista på ungefär vad vi skulle behöva (och sånt som vore roligt att ha).

Hundsäng, så att hunde har något den kan ignorera och lägga sig någon annanstans ;)
Spårlina/Springlina, Som man kan binda fast i ett träd eller liknande så den kan få springa av sig utomhus.
Bollar, goes without saying. Bollar + Hundar = självklart.
Tugg repsboll, de ser så roliga ut. Måste vara mysigt att tugga på saker när man tappar tänderna.
Tuggleksaker, förslagsvis pipfria... Vi kommer nog bli galna på ljud i vilket fall.
Koppelrulle, en sån där som har snöre i sig. Som man kan trycka på för att få det långt eller kort koppel.
Matskål/vattenskål, finns så många roliga!
Bajspåsar, man kan lika gärna börja samla på sig dem tidigt.
Bajspåshållare, inte nödvändigt men kan vara roligt att ha ett fint etui att ha påsarna i.
Bilsele, så att han sitter säkert i bilen. Det här får man nog skaffa efter man fått hunden dock. Så att den passar ordentligt.
Transportbur, eller något i den stilen. Osäker på det här.
Valphage, står som viktig prio. Där man kan släppa in valpen under nätterna så den inte kissar i hela huset.
Godispåse, en sån där sak man fäster i bältet som man han ha när man tränar hunden.
Godisjagarboll, göm godis i den och se din hund fundera ut hur man ska få tag i det. Fin stimulering till de tråkiga dagarna inomhus.
Vattenflaska, en sån där händig sak man kan ha med sig som hunde lätt kan dricka från.
Markeringsbortagare, ja, vi vet ju inte om det är en hane eller hona än. Men ett tvättmedel som tar bort deras urinlukt så de inte kissar där igen.
Klövjeväska, vore väldigt roligt att gå på längre turer med hunden. Då kan den bära saker i den. Får passas på den lite äldre hunden sen dock.
Reflexväst, till den mörka vintern. Också att skaffa senare.
Koppel, dvs halsband. Får också passas på hunden senare.
Hundshampoo, någon gång kanske man behöver tvätta av hunden ordentligt. Då är det bra att ha.
Agility hinder, som jag kan montera här utanför och träna med. *ser fram emot*
Cykel springer, att fästa på cykeln så att hunden kan dra utan att skada sig.
Dragsele, också att passas in senare.

Det blir en del som ni ser. En del är ju inte nödvändigt än på länge. Men andra saker kan man börja samla på sig.

Längtar så efter hund. Kan inte tänka på annat. Försöker dock :P Så att jag inte ska bli helt galen. Rödmossa ska kontakta mig om några veckor då hon träffat alla sina köpare och se om det finns någon valp över till oss. Blir galen av att inte veta. Bah. Men hon hade någon till kull på G också tror jag. Jag vet inte om hon redan har köpare till den dock. Det sa hon inte. Så kanske inte behöver vänta SÅ länge i alla fall. Kanske bara till juli/aug. Lääängtar >.< Bah. Så jobbigt att vänta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar