10 apr. 2011

Inköp inför valpnosen

Jag och Tobbe har varit i Jönköping. Främst för att han skulle ha nya kläder (vilket desperat behövdes) men jag passade ju såklart på att gå på en djuraffär och inhandla lite grejer ^^




De har till och med fått en egen byrålåda i hallen! Det där är iofs också lite av de grejerna vi köpte förut också. Men det är ett steg på vägen. Idag var vi och handlade och jag köpte ytterligare lite saker som nu ligger i lådan. En tennisboll, en matskål, påsar, klosax och en kam.

Härpå följer listan jag lade upp häromdagen. Nu har jag dock ordnat den lite på prioritet och sådär.

Det här finns nu hemma:
Bollar, en tennisboll och en annan gummiboll med en pingla i.
Koppelrulle, svart... Det fanns en skrigigt rosa också som jag ville ha. Men Tobbe tyckte den var för omanlig :P
Tuggleksaker, jag har i alla fall en tuggleksak än så länge. Ett rep med gumma/plast på. Som tydligen ska vara mysigt att tugga på.
Matskål/vattenskål, det blev en lite vanligare med ben inristade. Med glidskydd!
Bajspåsar, japp. 80 stycken. Ska väl räcka ett litet tag framöver.
Godisjagarboll, blå och röd! Det fanns en gul och röd också... Men jag frågade Tobbe... Det skulle jag aldrig ha gjort XD


Det här vill jag ha hemma innan valpen kommer:
Tugg repsboll, de ser så roliga ut. Måste vara mysigt att tugga på saker när man tappar tänderna.
Spårlina/Springlina, Som man kan binda fast i ett träd eller liknande så den kan få springa av sig utomhus.
Valphage, står som viktig prio. Där man kan släppa in valpen under nätterna så den inte kissar i hela huset.
Markeringsbortagare, ja, vi vet ju inte om det är en hane eller hona än. Men ett tvättmedel som tar bort deras urinlukt så de inte kissar där igen.
Hundshampoo, någon gång kanske man behöver tvätta av hunden ordentligt. Då är det bra att ha.


Det här kan man skaffa i och med att hunden växer upp:
Godispåse, en sån där sak man fäster i bältet som man han ha när man tränar hunden.
Koppel, dvs halsband. Får också passas på hunden senare.
Hundsäng, så att hunden har något den kan ignorera och lägga sig någon annanstans ;)
Vattenflaska, en sån där händig sak man kan ha med sig som hunde lätt kan dricka från.
Reflexväst, till den mörka vintern. Också att skaffa senare.
Bilsele, så att han sitter säkert i bilen. Det här får man nog skaffa efter man fått hunden dock. Så att den passar ordentligt.


Det här är mer kuriosa som vore roligt att ha. Men som inte är absolut nödvändigt.
Klövjeväska, vore väldigt roligt att gå på längre turer med hunden. Då kan den bära saker i den. Får passas på den lite äldre hunden sen dock.
Agility hinder, som jag kan montera här utanför och träna med. *ser fram emot*
Cykel springer, att fästa på cykeln så att hunden kan dra utan att skada sig.
Dragsele, också att passas in senare.
Bajspåshållare, inte nödvändigt men kan vara roligt att ha ett fint etui att ha påsarna i.


När vi var inne i Jönköping köpte jag mig ett par vanliga tygskor till sommaren/våren också.



Helt vanliga tygskor. Jag hittade också ett par (som jag sett tidigare i Karlstad som jag blev kär i) höga skor... Men jag köpte dem inte. Jag tror jag har ångrat mig nu och vill ha dem... :P Ska se om jag kan få tag på dem.



De är liksom bara så jag... :P Fast egentligen lite höga för min smak... Men vi får se om jag köper dem eller ej. Har ju bara lite finare högskor. Vore roligt med något man kan ha lite mer till vardags och inte måste ha kjol till.

Nu blir det matlagning! Ses!

2 kommentarer:

  1. Detta låter väldigt bra, men tänkte bara på två saker. Tror du verkligen att en liten valp vill vara i en valphage under natten? Den kommer att sitta där och titta på er med stora vackra ögon så kommer ni att ta upp den så den får sova i er säng :)
    80 bajspåsar kommer inte att räcka värst långt. Man kan nog jämföra valpar och bebisar. Jag köpte ett 90pack med blöjor vad som jag tyckte häromdagen, de är snart slut...
    Stort plus för reflexväst! Både till dig och vovven :)Kram

    SvaraRadera
  2. Valpen får inte vara i sovrummet till att börja med. Vi har ju heltäckningsmatta där. Jag tror inte det går så bra ihop med en liten valp som inte kan hålla sig...

    Och nej. 80 påsar räcker nog inte långt. Men det är ju en början :P Krama Tova åt mig! Hörde att hon börjat le ^^

    SvaraRadera