2 apr. 2011

Hundsjuk... ja, fortfarande!

Jag meddelade den Rödmossa Kenneln om att vi ville byta till Finsk Lapphund istället. Vi kontaktade dem angående Lapsk Vallhund nämligen. Men eftersom vi ändrat oss tyckte jag... ja.. de måste ju liksom få veta det :P Hoppas de inte tycker att vi är flamsiga bara. Vi har ju tänkt igenom valet väldigt noga. Kanske tog jag kontakt med dem lite förhastat... Jag vet inte. Jag fick i vilket fall svar väldigt snabbt idag. Och jag svarade så snabbt jag såg det. Nu hoppas jag bara de svarar lite snabbt tillbaka. Jag är så trött på att vänta.

Jag väntar på svar från dem och från arbetsförmedlingen. Allt går så segt. Jag har väntat så mycket längre än de har varit med i bilden. Arbetsförmedlingen fick jag vänta i ett halvår på innan det hände något. Rödmossa brukar ju vara snabba åh andra sidan. Brukar få svar i alla fall dagen efter. De är väldigt bra på det sättet. Men jag kan inte låta bli att vara otålig. Jag har ingen distraktion heller. Tobbe är i alla fall ledig idag. Så kanske han kan distrahera mig lite.

Längtar så efter Banshee. En liten glad vän som viftar på svansen åt mig. Då hade jag varit ute och gått med henne/honom nu. Det är inte direkt bra väder ute. Småregnar och dimma. Men jag längtar ändå ut. Vi hade kunnat gå runt dammen och ner till sjön. Det är en lagom promenad på nån timma. Kanske hade vi mött någon annan hund på vägen som vi kunnat lekt lite med. Kanske hade vi kunnat stanna till vid Emåvallen och kastat lite apport eller tränat lydnad. Det hade varit mys.

Ja, jag vet jag drömmer. Men det är verkligen en dröm. Hoppas den blir sanning snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar