27 aug. 2011

Ute på fotbollsplan

Så häromdagen var jag ute och gick med Banshee och då tänkte jag att vi kanske kunde ta en tur ut på fotbollsplanen så hon kunde springa av sig och få lite motion. Vi har varit inomhus alldeles för mycket på sistone på grund av lathet och väder och det skulle verkligen göra både henne och mig gott att komma ut lite.

Så när vi ändå var där nere i krokarna så gick vi bort mot fotbollsplanen längst in. Den är omringad med nät så hon kan inte springa iväg någonstans. Inte för att jag tror att hon skulle göra det. I så fall skulle hon komma tillbaka snart. Men för att jag skulle kunna slappna av och inte vara på helspänn så.



Påvägen dit gick vi förbi ett gäng som spelade boule på grusplanen. Det var lite distraherande för vovvan...



Hon stod och nosade på de vita linjerna rätt länge. De var underliga tyckte hon.



Undersöka undersöka.





Att vara lös är roligt tycker Banshee. Då kan man springa som en toka hit och dit och leka och hoppa! Men ibland måste man sitta och vila lite mellan varven.



Matte hittade en rolig pinne som hon envisades med att slänga iväg hela tiden så Banshee blev tvungen att hämta den gång på gång. Stor var den också. Lite svår att bära och inte snubbla på.

Vi hade hur som helst väldigt roligt i ungefär en timme. Sen bar det av hemåt igen och påvägen bestämde vi oss för att grusplanen var ett absolut jättebra ställe för att gräva hål på.



Men det fick hon inte för tråkiga matte som försökte gräva igen hålen igen. Dumma matte.

Efter den turen var jag helt slutkörd to say the least... Blir så lätt utmattad nu för tiden.

Tog lite film med min mobil också. Dålig kvalitet, but there it is.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar