29 nov. 2010

Jackans Äventyr

Jag har köpt en ny vinterjacka som är awesome, och eftersom jag är på lite fjantigt humör idag så tänkte jag ta er med på jackans första äventyr ut i stora världen. Dvs... den har varit med på promenad i Bodafors förr. Men nu är det första gången den får komma med någon annanstans. Hoppas det tyckte det var roligt.
Det hela börjar som vanligt med att Tobbe tar en evighet på sig att snöra skorna. Han har ett par militär-eller nåt-kängor som tar forever att få på sig. Man hinner alltid bli alldeles svett innan han är klar av att stå med vinterkläder på inomhus. Skaffa vettiga kängor Tob!

Tobbe knyter skorna.
Den nya jackan och jag.

Så äntligen kom vi ut! Och vår kära lilla bil är naturligtvis en enda liten snödriva. Haha! Nej, inte riktigt. Men den var full i snö. Och eftersom jag inte hade några vantar på mig och vi bara har en skrapa så står jag och tar kort på Tob när han jobbar!

Skottaskotta snö från taket.
Och det är bra om man ser något i backspegeln.

Jag inser dessutom att det vore bra om jag hade lagat mina vinterkängor. Jag har tre par som alla är trasiga i dragkedjan och jag får aldrig ändan ur att lämna in dem på lagning. XD Gympadojor i snön kan bli kallt. Note to self, ta med dem imorgon när du ska på körskolelektionen.

Mina fina slitna gympisar.

Och så bar det av till Nässjö! Det var inte lätt att ta en vettig bild när bilen skumpade på snön på vägen. Det var väldigt ljust ute bör tilläggas. Så alla fina miner är därför, haha!

Min fina mössa som mamma har stickat!.
Åh... mitt vinterland... nu är jag här....

Först stannade vi vid Rusta, jag har bara glaskulor kvar till att pynta granen med. Och jag är inte så säker på om det är så bra... Katterna tycker det här med att tugga på granen är väldigt roligt. Den är plast bör tilläggas. Mina katternumsar är jättekonstiga. De tuggar inte på mina levande växter. Förutom de som är ihoptorkade (oja... de finns XD), utan tuggar endast och enbart på mina plastblommor. Hur vettigt är det på en skala? Jag bör väl inte tillägga att jag direkt uppmuntrar dem till det -.- Plastväxter växer inte tillbaka och det kan knappast vara så hälsosamt för katterna :P.
Vi fick i alla fall tag på några röda och blå kulor. Samt julmust! Det går åt en del julmust i det här hushållet... That's right! I'm looking at you Tobbe! (Han älskar julmust). Och Tob retas som vanligt när jag går omkring bland julpyntet och myser. Det är så mycket mysiga färger och former och lukter bland dem. Jag gillar julen. En av de saker som gör vintern uthärdlig. Annars kan man fundera på vad våra förfäder tänkte på när de bosatte sig i norden... Mörkt halva året och kallt och ruggigt... Den dagen de uppfinner en tidsmaskin kan vi åka tillbaka till dem och fråga.

Rusta!

Sen bar det iväg till ICA. Vår egentliga anledning till att åka till Nässjö. Matmat i stora lass! Det behövdes. För vi hade nästan inget kvar i kylskåpet. Dessutom pantade vi massor med pantflaskor. Tob frågade vad jag trodde det betydde att vi fick ihop till 80kr i pant. Kanske att vi pantar för sällan, sa jag. Då tackade han mig. Haha! Kanske har med att han dricker en del läsk, eller vad säger du älskling? ;)

ICA!
Klar med shoppingen för den här dagen!

Jag var jättetörstig redan innan vi gick in i butiken. Så jag köpte mig lite söt juice att slurpa på påvägen hem.

Juice!
Slurpslurp!

Jag var tvungen att ta den klassiska; Tobbe kör, bilden. Han ser jämt så arg ut när han kör. Men han är bara koncentrerad har jag lärt mig. Det är något som har med Linder generna att göra tror jag. Hans systrar och mor är likadan.
Dags att åka hemåt för den här gången. Snösnö så långt ögat ser. Och solen skiner så man nästan blir blind.

Srz boy is srz.
SHINE!
Tob fick också något att dricka.

Det är så fint ute idag att jag var tvungen att ta lite kort på träden och så. Jag tänker jämt på mamma när jag gör det. För hon säger jämt: Se så fint där är! Och det säger hon om på hösten - bruna löv, våren - allt börjar växa och bli grönt, sommaren - allt står i blom, vintern - frosten kommer och senare när det är snö överallt. Jag kunde satsa massa pengar på det! För hon säger det jääämt. Inte sant mamma? ;)

Ljust vitt och fint.
Min hand kom med som spegling i fönstret XD.

Så var man hemma, och när vi skulle bära varorna in i lägenheten så gick (naturligtvis) handtaget sönder på påsen. Det gör de jämt har jag märkt. Speciellt när man är ivrig att komma in från kylan. Fast jag frös ju inte, jag hade min utmärkta nya jacka på mig! Däri ligger dagens middag dessutom ^^ Ska försöka stuga dem och steka lite fläsk till, mumsmums!

Alltid alltid går de sönder.

Så säger vi adjö till jackan för den här gången. In i garderoben tills nästa gång vi går ut. Hoppas du hade roligt! ^^
Jag köpte dessutom en hundleksak på rusta. Jag har läst att dragkamp med Huskys är väldigt bra. De tycker det är kul och det aktiverar dem väldigt. Tydligen bra att göra efter lydnadsträning så att de får något roligt också! Det är lite tidigt att köpa något till hunden antar jag. Men jag köpte den dels för att jag ville bevisa för alla att det är något seriöst. Inte bara en fix idé. Kanske för att jag själv ville bevisa för mig att det kommer bli av. Det känns så långt borta med jobb och sånt som tar sådan otrolig massa tid. När jag tycker att det blir jobbigt kan jag titta på den där. Någon form av symbolik antar jag... Det kändes på något sätt viktigt i alla fall.

Hejdå jackan!
Min symboliska hund.

Dessutom så köpte vi på Ica någon form av kattgodis. Torkade småfiskar. Som sötnosarna tyckte var otroligt intressant. De tyckte det luktade jättegott, men fattade inte på en gång att de kunde äta det. Jag la den i vatten så att den skulle bli mjukare, för de kunde inte gnaga sönder den. Även om Cotton försökte om och om igen! Haha!

Fisk i en vattenskål.
Cotton är för snabb för att ta något vettigt kort på.

Och där slutar jackans äventyr idag. Och min fåniga lilla saga om dens första resa till affären. Nu kan mamma och pappa sakna mig mindre, för nu har de varit med i min vardag lite. Och syrran också för den delen. Jag har dessutom fått ha något att göra ett tag. Nu ska jag börja fixa med maten lite. Eller ta någon frukt. Jag är hungrig. Ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar