28 nov. 2010

Siberian Husky

Jag har blivit lite besatt, men de är så otroligt söta och underbara hundar. Det är en sån här vi vill ha. Tobias första reaktion på hund var: JAG VILL INTE HA EN! Men efter att jag gick med på någon lite större hund började han bevekas. Det var hans enda förbehåll för att skaffa hund, att jag inte skaffade någon liten råtta. Jag hade tänkt mig någon form av terrier. Som West Highland White Terrier.


De är så otroligt söta och ser så glada ut hela tiden. Men eftersom en "råtta", som Tob så fint beskriver alla hundar som är mindre än vargar, är att tala om. Så gick jag över till en Siberian Husky.


Och nu har jag helt och hållet kärat ner mig i den rasen. Bara titta på den här videon tillexempel:




Jag menar, kan man annat än älska den blicken? Helt underbar. Kräver en del jobb, men det gör ju alla hundar. Jag drömmer redan om lydnadsträning och att ha hunden i närheten för sällskap och promenaderna. Till och med på natten drömmer jag om hundar. Jag tror det börjar bli lite maniskt... Försöker coola ner intresset redan så att jag inte blir helt galen när jag inte kan få en direkt. Men längtar jag gör... otroligt mycket.

Men något bra namn har jag inte än. Jag funderar på att skaffa en tik, och sterilisera henne. Vi är ju inte intresserade av valpar. Men namn... Hittills har jag bara kommit på: Sasha och Winter. Men Tob verkar inte tycka om riktigt något av dem. Jag gillar Winter mest ^^ Jag tycker det är ett coolt namn på en hund. Men ja... Har ni några idéer så kommentera gärna!

Nu ska jag gå och försöka låta bli att spricka av längtan efter henne. Vad hon än heter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar