19 maj 2011

Banshee 6 Veckor!

Det har tagit mig massa tid att fixa i ordning videon för den här resan, därför det tagit sån tid att blogga om det. Men jag tänkte att nu får det banne mig vara klart eftersom vi snart ska åka och hämta henne haha! Måste ju åtminstone blogga om det här först!

Så då var Banshee sex veckor (och några dagar) och det var dags att hälsa på henne igen. Den här gången kom vi iväg vid nio tiden, strax över faktiskt, och satte av mot Nässjö. De hade nämligen flyttat (kenneln) och då tyckte vår GPS att vi skulle ta den stora vägen genom Jönköping. Vi klagade inte. Då slapp vi de små grusvägar vi möttes av förra gången.

Mot Nässjö it is!


Men innan vi kan åka iväg måste vi testa trycket i däcken. Dags att byta till sommardäck Tobbe! *pokepoke*


Och naturligtvis måste vi ta ett obligatoriskt "Tobbe kör" kort. Den här gången är det dock en aning coolare än normalt ^^

Är inte min pojkvän cool? *giggle*

Måste erkänna att det inte hände så mycket under den här resan. Vi lyssnade på Nickelback och Nightwish hela resan och tjatade lite från och till. Den här vägen är så väldigt rolig... inte... Motorväg nästan hela vägen. I alla fall från Jönköping till Borås, där vi skulle svänga av. Någonstans efter Jönköping körde vi om ett äldre par och Tobbe gjorde en så otroligt rolig imitation av mannen som körde att jag var tvungen att ta ett kort på det.



Vi stannade till ett par gånger under resan. Första gången var vid en bensinstation för att köpa något att dricka, vilket vi såklart hade glömt. Inte vanligt att jag glömmer vatten till bilfärden. Men den här gången var jag väl så energisk över att få komma iväg och träffa Banshee att jag glömde :P
Vi passade också på att köpa en varsin glass. Tobbe körde på en klassiker och jag en nykomling. Det var nötkräm inuti, vilket var väldigt gott men också väldigt mäktigt. Det var tur att vi köpt något att dricka.



Så körde vi vidare. On and on and on! Det är tur att vägen mellan Jönköping och Göteborg är vacker på sina ställen. Man har en sån utsikt här och var ^^ Vi blev också omkörda av en buss som vi tyckte hade ett lite carbon copy namn :P



Bussarna här i Bodafors heter ju Carlstens. Vi tänkte att kanske det var ett dotterbolag som höll på med turism? Annars var det lätt konstigt så nära till Nässjöområdet att köra med det namnet.
Tänk så intressanta diskussioner man kan ha i bilen! XD

Så körde vi lite till... Och lite till... Och lite till... Det var rätt långt den här gången. Inte längre än normalt, egentligen, men det kändes långt. Jag var väl otålig :P

Som sagt så har vägen däremellan en rätt nifty utsikt på sina ställen.




Vi stannade till vid en mack i Kinna och fick i oss några korvar eftersom vi inte visste när vi skulle äta nästa gång och vi snart var framme. Det var ändå rätt stort, det nya samhället de bodde i. Mycket större än det förra. Det här var mer som ett Bodafors med mer grejer i. Eller ett mindre Nässjö.

Deras nya hus låg precis bredvid järnvägen, så jag behöver inte bekymra mig om att Banshee ska vara rätt för tåget i alla fall. Hon är van det. När godstågen drar förbi vibrerar det i deras köksgolv. Det var där vi satt och tjatade om allt mellan himmel och jord medan de fyra tossarna som nu blivit lite större (Inte så mycket större perse egentligen. Bara mycket fluffigare ^^) sprang om kring i köket och busade med varandra, katten och oss.

Det här med att sitta stilla i Tobbes knä var ingen höjdare XD I alla fall inte nog för mig att ta ett kort.


Det här med att sitta stilla var över huvud taget inte riktigt en valpgrej gissar jag.



Fast när hon blev upplyft såhär var det inga problem.


Då var hon så fin och foglig så. Hon hade precis fått en dusch för att hon skitit ner sig massor och tydligen var duschen inte farlig tyckte hon. Inte heller kloklippning var ett bekymmer när hon satt så fint i knät. Det var väldigt skönt att höra tyckte jag. :) Men så är hon en av de lugnare av dem. Det är hanarna som är allra livligast i den här kullen i alla fall. De for omkring på golvet och kampade om en stackars socka som tappat sin maka i tvätten.

Min lilla sötnot.


Syrran kollapsade i ett hörn :) Söta Embla.


Morsan Lala var uppe på övervåningen till en början men talade sedan högt om för Lina att hon ville komma ner. Fina fina Lala med den ruffiga pälsen. Hon kommer bli så fin sen när hon har fällt valpälsen och får en ny ^^ Stackars morsan var väldigt trött. Men ville ändå komma med oss ut när vi gick ut på gården med valparna.



Det blev inte att jag tog några kort utomhus men jag filmade lite när de tultade omkring. De skulle bestämt antingen runt kröken på huset, under trappan eller in bland den döda rabatten. Och jagade mamma gjorde de. Hit och dit vart än Lala än försökte fly. Haha! Stackars morsan. Hon var så trött på sina valpar XD
Till slut somnade alla fyra nosarna intill väggen i rabatten. Så otroligt söta låg de utströdda i skiten! Hahaha!

Efter ett tag gick vi in och gick igenom handpenningen (som de fick) och köpeavtalet och sånt där.

Uppenbarligen är lillnosan en riktig matälskare, så jag antar att det kommer bli lätt att motivera till träning. Jag klagar inte.



De klarade i alla fall att vara vakna längre än förra gången vi hälsade på. Då var det tio minuter tops och sen en lång nap. Haha! Men här har Banshee somnat på syrran intill matskålarna. Så söta.



Så var det dags att dra hemåt. Jag tog inte många bilder på hemvägen. Det var inte mycket att ta kort på. Vi stannade två gånger. En gång för att köpa något resegodis och en gång i Jönköping för att käka. Ingen kände sig manad att ställa sig och laga mat när vi kom hem.

Rätt slut var vi, i alla fall jag.


Jag har säkert glömt något. Det var ju nästan en vecka sedan. Men det gör nog inte så mycket. Till sist ville jag i alla fall lägga in det här!



Så var vi preliminärt ägare till Banshee! Det pirrar i magen när jag tänker på det. I övermorgon åker vi och hämtar henne och jag behöver nog inte tala om hur mycket jag längtar och ser fram emot det. 10-15 år (om inget dumt inträffar) med min lilla plutt. Måste ta väl hand om henne.

Vi hörs igen om några dagar!

Ta en kik på det här också om ni känner för det! En home video med de klippen jag filmade när vi var där. Tycker det är så kul att se själv. Säkert sett den tusen gånger redan (inte egentligen men you get the point ;))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar