10 maj 2011

Liten uppdatering

Jag är mest skrivsjuk, därför jag skriver lite nu. Jag tänkte sätta mig ute på altan och skriva. Men där kom Nisse med gräsklipparen i högsta hugg. Oljud och avgaser vet jag inte om jag känner för riktigt. Så jag drog mig in i vårt work in progress vardagsrum.

Tobbe fyllde år i söndags och han fick en soffa av sina föräldrar i 30års present. Jag var med och pekade ut den ^^ Den är helt underbart skön att sitta i. Så länge som jag längtat efter en ny soffa. Lagom till lilla Banshee kommer. Undra hur många olyckor som kommer hända. Kan väl försöka låta bli att ha henne här när vi inte har henne under uppsikt antar jag.
Senare idag kommer också Sara och så ska vi bära upp hennes möbler som nu står i vårat överfyllda förråd. Ska bli intressant och se hur vi lyckas med det. De ska nämligen hämtas imorgon. Tillsammans med sängen, skrivbordet och fåtöljen. Det ska bli skönt att bli av med dem. Vardagsrummet börjar kännas lite trångt. Fast det kommer iofs bli ganska tomt sen. Men bättre det. Det kommer ju en valphage in i bilden snart och så ska vi flytta lite på vitrinskåpet. Det blir nog bra.

På tal om Banshee så ska vi åka och hälsa på henne imorgon! Idag lade Lina upp bilder på henne och hennes syskon som jag bara måste dela med mig av:








Jag helt och hållet smälte när jag fick se dem. Jag vill ta med henne hem imorgon! >.< Undra om jag kommer kunna slita mig :P Visst är hon allra underbarast? På tal om söt så fick jag en underbart söt bild på hennes kusinvitamin idag av Anna ^^



Och det här fick jag igår.



Ni måste erkänna att jag har världens sötaste systerdotter? ^^ Längtar efter att få se henne igen. Men det är så mycket på G i maj att jag inte riktigt har tid att ta mig hem och hälsa på. Sen får vi ju Banshee och då måste vi vara hemma i några veckor så hon får acklimatisera sig. Sen i Augusti har Tobbe semester och då ska jag försöka komma iväg hem och ta med mig Banshee och honom. Men det är en bra stund tills dess. Hoppas de kan komma hit så jag får träffa lilla pyret ^^ Kanske möjligtvis att jag kan ta mig hem efter den här helgen. Men det får vi se.

De ska ringa från arbetsförmedlingen om praktiken på biblioteket. De sa att de skulle ringa förra veckan. Eller egentligen är det inte abf som ska höra av sig utan Kenth som han heter. Han jobbar inom Nässjö kommun. I vilket fall verkar det mörkt att få komma dit och arbeta. Kommunen tar uppenbarligen inte emot arbetstränande... Men han sa att de kanske skulle kunna fixa det när jag träffade honom förra gången. Vi får väl se.

Runt den 16 får jag också besked om det som gav mig fjärilar i magen för ett tag sedan om ni minns. Mamma har funderat massor och gissat på vad det kan vara. Men än så länge har hon inte rätt. Hihi. Jag längtar tills då. Hoppas bara det är ett positivt besked. Det är därför jag inte sagt något än. För jag vet inte om det kommer bli av eller ej. Som sagt... vi får se. Men jag kan inte låta bli att hoppas.
I vilket falls kulle jag ju vilja vara hemma för att vänta på det. Och det är nu nästa måndag. Och sen på lördagen åker vi och hämtar pluttnosen. Så det är inte många dagar jag är hemma i så fall. Om beskedet ens kommer då det är sagt att det ska.

Busy month... Och ändå så känns det som om jag bara går och väntar. På det ena eller det andra. Men nu tror jag det börjar dra igång igen. Lika bra att jag vilar upp mig... Månadens eskapader slutar ju med att jag får valp. Haha! Behöver nog mina krafter tills dess. Det ska bli väldigt kul och intressant att se om det är alls som jag tänkt mig att ha valp. Har jag tur så har jag någon form av arbete då också... Det är just typiskt. När jag vill vara hemma med valpen så kanske jag får något som drar mig ur huset XD

Nu börjar jag bli väldans hungrig... Dags för lite käk. Undra vad jag ska laga idag... hm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar