3 okt. 2011

Attans...

... Jag hann börja grubbla innan jag somnade. Så nu kan jag inte slappna av. Det som går genom huvudet på mig nu är showen som jag och Sara satte upp som projektarbete i slutet av trean. Vad töntigt va? Det är typ ett och ett halvt år sedan men ändå grubblar jag över det.

Jag har fortfarande kvar showkläderna vi sydde. Undra om jag fortfarande kommer i dem. Jag har lagt på mig en del sen dess. Blir så när man slutar dansa minst tre gånger i veckan :P och det var ju inte direkt några korta pass vi körde.

Den som hade den energin fortfarande. Nu är det mesta jag klarar av en timmes lugn promenad en gång om dagen, om ens det. Men det är mycket mer än vad jag var aktiv före vi skaffade hund så kanske kan jag få tillbaka lite muskler jag förlorat under året.

Vofflan ligger och flämtar i sömnen. Undra vad hon drömmer om.
Hon har börjat ta mer och mer åt sig av mig. Hon tyr sig mer och lyssnar mer (om hon inte har hittat någon form av god lukt på marken dvs...) det är något jag ska fråga om på valpkursen. Hur man får henne mer lyhörd. Det kan vara lite irriterande ibland med en hund som ignorerar en. Jag säger ignorerar för jag vet att hon hör mig. Hon bara känner inte för att lyssna.

Sen är det ju en valltyp som är bra på att jobba självständigt. Men ändå... Ska bli kul att testa sök/spår med henne sen. Då kommer den kvalitén väl till pass. Undra om det finns spår på fågel. Det borde det ju göra. Hon älskar ju att jaga fågel. Kanske man ska köra apportering med henne också när man ändå håller på för det har hon lärt sig alldeles själv.

Attans. Jag som inte ville ha en labbrador. Fast det förstås, hon tycker ju inte om att bada och är inte matglad. Så inte riktigt en labbe.

Hursom så är det ingen valpkurs imorgon. Den blev flyttad. Men då skulle vi testa sök. Jag är rätt nyfiken på det. Vet ju inget om det egentligen. Kanske passar det Banshee jättebra men inte mig. Det vore ju tråkigt.

Vill fortfarande iväg och köpa agility hinder. Börja träna lite innan snön kommer :P

Nu har jag pladdrat ett tag. Åter igen ett sovförsök. Gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar