3 jan. 2011

06:00


Klockan är sex på morgonen och jag vaknade av att jag var tvungen att gå på toa. Nu kan jag inte somna om. Min kropp och framförallt min själ kan inte slappna av. Så otroligt stressad. Jag hatar att vakna mitt i natten och vara stressad.

Anledningen är naturligtvis att jag ska upp lite tidigare än normalt. Jag måste åka rätt tidigt härifrån för att hinna med bussen hem till värmland. Inte döende tidigt. Det är nu det. Men vid åtta i alla fall, tidigare än jag är van vid.

Om jag inte klarar att kliva upp den här gången när det egentligen inte så något tvång får mig att tänka att jag kanske inte är redo för ett jobb.

Jag har ju sökt ett normalt jobb på en fabrik här i Bodafors som jag hoppas på. Men det kommer ju antagligen ge tidiga morgnar. Tider på dygnet då jag inte är så van att vara vaken om man säger så. Kommer jag bli sönderstressad igen då? Precis som när jag gick gymnasiet?

Jag antar att jag måste nog testa och se... jag mår ju inte bra av att gå hemma längre. Jag får trigga mig med att jag måste samla ihop pengar till hunden. Banshee är en stor trigger i mitt liv.

Men jag har mina tvivel om att en Husky är bra hund åt oss. Det är också såna tankar som kommer fram i grubblerierna vid den här tiden. De går inte att trötta ut. De kräver minst tre promenader per dag och en av dem ska vara minst en timme lång aerobics för hunden. Mental och fysisk stimulans.

Tobbe säger att han är redo att gå ut och springa eller cykla eller bara träna med henne. Vad han glömmer där är att han oftast jobbar 90% av gångerna det skulle behöva göras. Så det är jag som kommer få ta det ansvaret. Inte det att jag tycker det är tråkigt att träna med henne men... ibland är min dagsform verkligen på noll. Jag är deppig och trött och att gå ut och aktivera mig ligger allra längst ner på min lista. Men Banshee måste ut ändå. Annars kommer de gå ballistic inomhus. Hyskyn bara är sån. Jag vet inte om jag är redo för det ansvaret. Men Tobbe verkar inte vilja kompromissa i valet av rasen... jag älskar också Hyskyn men kanske den inte är en ras som skulle passa i vår familj helt enkelt...

Jaja, nu har jag fått tankarna ur mig i alla fall. Nu är jag inte fullt lika stressad längre. Nu ska jag försöka sova lite till. Ha det och godmorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar