1 jan. 2011

Nytt år

Jag har inte skrivit på länge, men det är mest för att jag inte mått så bra och känner inte riktigt för att spy ur mig all skit på nätet. Det är inget nytt egentligen, bara världen som är lite hopplös. Finns inga jobb och det är väldigt svårt att hålla modet uppe. Hoppas du blir du bara besviken. Och hur mysigt är det med de utsikterna att det bara är dumt att hoppas?

Jag har i alla fall sökt ett till jobb på en möbelfabrik här i Bodafors. Vet inte mycket mer om det just nu. Har bara skickat iväg en ansökan. Inte för att de hade någon annons ute om att de sökte folk. Men jag är ju lite låst iom hur jag är och hur jobbigt det är att åka buss och sånt. Så jag försöker ju få något här på hemmaplan.

Jag ska till Värmland och hälsa på mor och far och syster yster o.co på måndag. Ska bli skönt med en liten distraktion. Jag blir tyvärr inte borta lika länge som jag velat dock, för Tai Chin börjar den 12. Och jag vill inte missa första lektionen. Jag vet inte hur det blir med baletten än heller. Vi får väl se om de båda kurserna krockar. Ska i alla fall bli skönt att komma hem ett tag.

Jag håller också på och bli lite galen av längtan efter en hund. Verkligen galen. Den Siberian Husky kenneln vi har kontakt med (den ändå typ som ligger något sånär nära oss. Och inte långt nere i Skåne eller ända upp i Lappland) ska inte ha valpar än på något halvår typ. Jag är otroligt otålig när det kommer till det. Skulle vara så skönt att ha någon liten som man kunde ta hand om och älska.
En annan kennel som föder upp Finsk Lapphund som jag också varit i kontakt med har valpat nu. Och du kan ju tro hur sugen jag är på att skaffa en sån hund istället. För mig är det aningen eller. Men Tobbe vill nog inte ha Finsk Lapphund. Han tycker de är fula säger han. Galenpanna säger jag. Men det är ju mer än bara min hund.

Finsk Lapphund har den fördelen att de är en perfekt förstågångs hund. De är inte alls lika krävande i sitt sätt som en Husky. Vilket ger dem ett stort plus i min bok. Men en Husky är litet större vilket jag gillar. Om Finska Lapphunden varit lika stor som Huskyn så... Bla... Jag babblar. Det spelar ju ingen roll. Egentligen vill jag nog ha en Husky. Men Finsk Lapphund är otroligt lockande det med. Om jag inte haft pojkvän som satte sig emot skulle jag nog kört med lapphunden. Fast om jag inte haft någon pojkvän som satt sig emot så skulle jag nog ha skaffat antingen en Golden Retriever eller en West Highland White Terrier. Men båda de raserna var stora NEJ på för Tob :P Som sagt. Han är lite galen.


Jul... Ja, vi kom ju inte iväg till Värmland som planerat. Det var typ snöstorm på vägarna. Nu låter det som om det bara var snöstorm på just vägarna. Det skulle ha sett roligt ut... Men i vilket fall så firade vi jul med Linder familjen. De var naturligtvis jätte ledsna att vi inte kunde komma iväg till Värmland... Inte! De är ego nog att erkänna att de tyckte det var jätteroligt att vi firade jul med dem. Ankie (Tobias mamma) blev jätteglad.
Som vanligt på Linderjular så var det massa folk och barn och skratt och stoj och jag hade jättekul. Min familj och deras är så väldigt olika. Men de är ju lite längre komna på något vis än oss. De har ju fortfarande småbarn och sådär. Det är nog inte lång tid innan vi också kommer dit åh andra sidan. Med lilla pyret som växer i syrrans mage.

Nyår var också lyckat. Vi var hemma hos Ankie och Göran och tittade på extramaterial till Avatar. Massa bakgrund om hur de gjort filmen och bakom kulisserna och sådär. Väldigt intressant med tanke på att det är en helt animerad film. Så kulisserna är väl fel att säga, för det hade de ju inga på ett sätt.
Nu hoppas jag på ett bättre år än 2010. Jag är klar med det året. Gör mig inget att det ligger bakom oss nu. Så vi får väl se hur det går för mig. Blah, blir så deppig av att tänka på mitt eget liv. Det är jobbigt. Jaja, vi får blicka framåt och hoppas på det bästa.

Hoppas ni hade en underbar jul och nyår! Ses!

2 kommentarer:

  1. Men...Jag är inte alls galen!

    SvaraRadera
  2. Vem är inte galen när de tycker Finsk Lapphund är fula, eller inte tycker om golden retriever! Alla älskar den rasen!

    SvaraRadera