21 jan. 2011

Meantime...

Jag sitter och väntar på att maten ska bli klar. Jag håller dessutom på att baka. Lite bröd. Ett väldigt enkelt mjöl, jäst och vatten recept. Men jag testar om det funkar att göra dem i brödformarna jag har. Rent teoretiskt borde det ju gå. Men vi får väl se hur fluffigt det blir. Jag är rädd att jag knådat dem lite för mycket. Inge kul med kompakt bröd. Dessutom hade jag i lite mer socker än det stod i receptet. Ville få lite mer smak på det. Så det är verkligen ett experiment.

Mest av allt så bloggar jag just nu för att jag egentligen har lust att skriva på Alexandra. Yamile, från Draghunden håller på och är i sista etappen med redigering på sin bok. Och då kliar det i mina fingrar att skriva. Men jag är så förbaskat fast just nu... Har ingen aning om hur jag ska fortsätta.

Jag håller på och skriva om första hälften av boken. Jag ändrade en del mot slutet och insåg att det inte riktigt passade ihop längre. Dessutom tog jag bort en sidointrig som kändes helt onödig och inte särskilt genomtänkt. (great... lyckades överkoka nudlarna :P Dumma snabbnudlar!... there... gulfed down. One of the most unsatifactory dinner ever...) Men nu vet jag inte riktigt hur jag ska ändra. Den texten som är där nu är outdated och inte så bra skriven... Skulle behövas en del mer känsla och utbrodering på den. Den känns väldigt platt just nu. Men jag har väääldigt svårt att se hur den kan bli gjord annorlunda... Det är så svårt att skriva om delar man redan skrivit. Man är liksom fast i samma box. Blah...

Jag har hittat en ny artist som går in i samma kategori som alla andra sångerskor jag tycker är bra XD Plumb heter hon. Så jag ska lägga henne tillsammans med Lene Marlin, The Corrs och Vanessa Carlton sen.

Vad ska man ta sig för nu då? Jag är uttråkad idag. Har spelat Sims så mycket nu att det inte är riktigt lika roligt längre. Men på tisdag ska jag i alla fall åka till arbetsförmedlingen och prata om praktik och psykutredning och allt det där. Men jag kan inte säga att jag har så stora förhoppningar.

Just nu känns det som om att allt går så sakta. Inombords springer det medan alla runt mig drar med fötterna efter sig. Det är så otroligt frustrerande. Jag skulle behöva ett riktigt jobb med en riktig lön just nu. Aktivitetsersättningen är så infernaliskt liten. Jag vill komma ut där på riktigt och tjäna lite pengar så att jag slipper vara som en blodigel på allt och alla runtomkring mig. Så trött på det. Skulle vara skönt att få en vettig inkomst så att jag och Tobbe kunde åka på semester för en gångs skull. Eller bara en sån sak som att inreda lägenheten... Uch.. Nu börjar jag bli trött på hur det ser ut här hemma. Hopplock och konstigheter hit och dit. En ny soffa skulle göra mycket tror jag.

Yes... I'm rambling. Men jag vet inte riktigt vad jag ska göra annars just nu.

Jag skulle behöva en vän just nu tror jag. Eller ett par. Jag har ingen att prata med om dagarna. Jag vågar nästan inte ta upp sånt här längre med Tobbe för han bara nickar och har hört allt redan.
Jag skulle behöva någon som jag kan pladdra med. Känner mig så ensam i världen... Någon som delar mina intressen som jag kan sitta och chatta med om kvällarna. Konstigt att det är något sånt man kan sakna huh? Sara kommer väl hem om en månad eller så men... Tja.. what can I say? Hon har pojkvän... Som bor långt bort :P Ja ja... Ska inte förstöra hennes förälskelse. Minns ju själv hur det var när man var sån. Besatt och man menade inte att försumma sina vänner. Men det är ju oundvikligt. Bara att vänta tills hon kommer upp på ytan igen bland vanligt folk ;)

Nu ska jag i alla fall gå och se om brödet har jäst klart. Om jag kommer undan från den svarta pälsen som parkerade på mig... Nja.. det kan få jäsa lite till tror jag. I alla fall tills ugnen är varm nog. Hade glömt att slå på den.

Undra om någon har orkat läsa ända ner hit. Känns som om det blev rätt långt... Jaja... Ska nog avsluta här och se om jag kan hitta på något annat... Kanske skulle ringa någon och pladdra lite... Hm... Vi får se!

1 kommentar:

  1. Du vet Nina...jag tanker inte overge dig for det (forelskelse alltsa!)! (jag kan val inte overge dig mer hemifran an jag gor just nu..iofs) Sa, om tre veckor ar jag hemma och da ska vi sitta och tjata i timmar som vanligt (och dricka massa te sa klart!). Det ar dock lite synd att vi intekommervara grannar langre...men vi kanske kanata frukost tillsammans anda :)? Jag saknar dig jatte mycket, borjar kannas att jag varit borta fran dig for lange vet du. Men det ar kul att lasa din blogg i alla fall!

    SvaraRadera