19 sep. 2011

Favoraserna

Ja, mans kaffar sig ju favoritraser med tiden och jag bestämde mig för att lägga in alla dem i en bild så ni kan få se dem. Lite snabbt fixat i Photoshop bara. Storleksmässigt stämmer de ungefär. Även om Huskyn ser överdimensionerat ut och mopsen väldigt liten ut :P Man kan inte alltid få det rätt :P



Alla dessa raserna passar mig absolut inte. Men det hindrar inte mig från att drömma om att ha en från och till.

Så i storleksordning är det (klicka på namnet för att läsa liten om dem):

Siberian Husky
Ja, ni har hört detta förut. Siberian Huskys är så underbara. Deras sätt, den spralliga attityden, kärleken. En dag... *drömmer* Stor inhägnad trädgård...

Schnauzer
En lite ny kärlek. Jag har alltid haft ett halvt öga på de här. Jag tycker de ser så otroligt underbara ut med sin mustasch och små ögon. För mig kunde jag gärna skaffat en likväl som en finsk lapphund. Men Tobbe skulle ju promt ha en spets.
Nu har jag mött en (Dvärgschnauzer förvisso) och de är lika underbara som jag trodde. Väldigt lojala och kärleksfulla.

Finsk Lapphund
Ja... av uppenbara skäl. Även om de kanske är lite mer självständiga än jag trott så växer Banshee varje dag i mina ögon.

Dvärgpincher
En av de raser jag beundrar på håll. Så söta, så modiga och så... intensiva! Med terrierblod i ådrorna kan det väl inte bli annat. Men åh vad sköna dessa individerna är ^^

Italiensk Vinthund
Ja... vad kan man säga om den här raser förutom: MYYYYYYYYYYYYS! Så söta med sina snea öron och långa nos. Jepp, jag, ett pensionärrum och en av dessa. Det blir den en dag.

West Highland White Terrier
Ännu en sån här hund som jag gissar jag inte skulle passa med egentligen men som jag inte kan låta bli att vilja ha. De är ju små charmtroll kort sagt. Jag har ju bara sett videos av dem och aldrig faktiskt träffat en. Så kanske är de inte så jobbiga (terrieriga) som jag tror. Men ja... *suck*

Mops
De ÄR ju så söta! Vilka charmknuttar! Massa humor och väldigt lättanpassade till vilken livstil du än väljer. Förutom att Tobbe skulle protestera hej vilt om jag skaffade en så kan jag se mig själv. Jag och min buddy mopsen hänga framför tven eller på stranden. Studsa omkring lite i skogen. *mys*

Yorkshireterrier
Gudomligt söta. Perfekt reseformat och sååååån personlighet. Tyvärr också då terrier. Vet som sagt inte om jag egentligen passar med en terrier. De har lite för mycket vilja för min smak. Men också en dröm. Skulle hålla den i puppycut och mysa och lära den tusen partytrixs. Den är ju så intelligent ^^

Kan ni ser mig med varje ras? Det kan jag ^^ Det allra mysigaste vore ju att ha dem allesammans i en flock. Skulle vara kaos! De passar absolut inte ihop. Hahaha!

Vad tycker ni? Gillar ni någon av raserna? Totalt ogillar ni någon av dem? Kommentera gärna, jag är nyfiken på vad ni tycker.

Hörs igen snart!

1 kommentar:

  1. hej! tack för kommentaren :) alltid roligt när någon uppskattar det man skriver om! jättefin hund du har, supersöt.

    SvaraRadera