26 sep. 2011

Grattis på 6 månaders dagen!



Dagen till ära var vi ute i skogen och hoppade igen. Den här gången höll vi oss till stigen dock. Och därför att Tobbe nämnt att det är olagligt att ha hunden lös i skogen (jo då, det är det! Den måste vara kopplad eller vara så duktig på inkallning att den skulle komma även om den börjat rusa efter ett rådjur eller liknande. Dvs... Ingen hund... XD) så satte jag på henne spårlinan. Till en början tyckte jag att den var tokigt lång. Den är ju ändå 15 meter. Men när promenaden var slut insåg jag att om Banshee bestämde sig för att börja tok-kuta så försvann de 15 metrarna snaaabbt.

Hur som. Egentligen hade jag bara tänkt ta en kort promenad runt dammen och testa lite hur spårlinan fungerade. Men sen på en wim så gick jag in i skogen och tänkte då ta den längre vägen runt dammen. Banshee klagade inte. Hon hade jätteroligt ^^



Nosnosnosnos gick hennes lilla svartrosa nos ^^ Hon sprang omkring lika mycket som vanligt och brydde sig inte om spårlinan alls. När den inte attackerade hennes svans dvs. Linan har en tendens att tvinna in sig i hennes päls på något väldigt mysko sätt :P Som om den hade rullat ihop sig som en papiljott eller något.



Som sagt så ser linan väldigt lång ut :P Men den orange färgen är underbar. Den syns perfekt i skogen.

Sen kom vi ut på grusvägen som antingen leder ner mot sjön eller mot dammen (olika håll). Det var helt underbart i luften och jag var inte trött i kroppen än. Det var sjukt varmt ikväll! Till och med nu vid nio när vi var ute. I vilket fall så valde jag att gå till vänster och ner mot sjön. Den vägen är ganska lång om man går promenadrundan runt och hem. Jag hade dock glömt bort hur lång. Eftersom hon är valp har jag inte gått den rutten på länge :P

Ikväll skulle vi egentligen haft valpkurs. Men Tobbe jobbade och de tre ytterligare försöken till skjut lyckades inte. Men vi fick träning ändå! För en bit bort fick vi möte av en hund. En vit labb/golden kille på ett och ett halvt. Han var jättebusig ^^ Stackars kvinnan som höll i honom fick ta spjärn med båda hälarna i backen för att hålla in honom när han ville komma och hälsa på Banshee.
Jag försökte träna lite kontakt med Banshee så vi hade satt oss vid vägkanten och höll henne sysselsatt med en leksak och godis. Men det visade att Herr Sprallig och hans matte skulle in just där vi satt XD Så det sket sig lite.
De hälsade och Banshee var sååå sugen på att busa, men han var ju så stor och läskig! Och hans matte vågade inte släppa honom för då hade han nog stuckit (med Banshee före sig) in i skogen XD

När vi gick vidare hemåt träffade vi många som var ute på promenad och då var Banshee sååå duktig på att hålla uppmärksamheten på mig ^^

Vid det här laget hade det börjat bli mörkt. Men det var en bit kvar hem. När vi gick förbi en hög häck så blev vi skällda på av något stort. Kunde inte se vad det var men jag hörde att det var stort XD Och Banshee blev som vanligt inte rädd utan tyckte: Åh! En hund! Jag måste hälsa! Det tyckte inte jag lät så bra faktiskt. Kunde höra hur hunden på andra sidan busken INTE ville ha oss där. Slutade med att jag tog fram tränings squeeqen och busade med henne hela vägen förbi deras tomt.

När vi ändå tog den här vägen så bestämde jag mig för att droppa förbi Tobias föräldrar och säga hej. Blev där någon timme och satt och tjatade med hans mamma. Älskar den familjen ^^ Trivs verkligen jättebra i den.

Sen nu vid nio kom vi hem... Ja, en promenad på tre timmar hade jag ju inte riktigt tänkt mig. En halvtimme, ja! Men inte tre XD Jaja... så går det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar