27 sep. 2011

Hoppfull!

Det här skrev jag på Allt om Hundars forum idag.

Vi har haft stora problem med kloklippningen tidigare. Banshee låter som om hon dör när man försöker. Så vi gick tillbaka till ruta noll efter mycket diskution för vad som kan vara ett bra sätt att träna in saker på med min lilla bäbis, på forumet. Folket där är verkligen jättebra!


"Nyss tränade vi lite med kloklipparen! Oj vad duktig hon var!

Vi började lätt med att den var en bit ifrån henne och hon tittade på den så fick hon godis. Det fattade hon direkt. Hon har egentligen aldrig haft någon fobi för själva klipparen tack och lov.

Sen gick vi över till att jag klippte lite med den. Klipp klipp, godis. klipp klipp godis. Det grejade hon också utan problem.

Jag sträckte fram klipparen på prov och hon nosade på den! DUUUKTIG vavva! Det övade vi på ett tag. Det var lite läskigare men även det fattade hon efter ett tag. Hon hade lite svårt att förstå att hon skulle nosa på den. Så då lade jag en godisbit i saxen så fick hon ta den därifrån. Det gick galant!

Eftersom hon kan tass så sträckte jag sen fram kloklipparen så att hon fick ta tass på den. Huh vad läskigt det var! Men med tålamod så gick det. Jag valde att sluta när vi låg på topp och hon frigilligt lade hela tassens tyngd på klipparen och jag kunde röra den upp och ner utan att hon tog bort tassen!

Behöver jag nämna att jag är lycklig? ^^ Min duktiga tjej! Kloklippningen känns inte så långt borta ändå."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar