25 okt. 2010

Harvest 2010

Ja, så har man harvestat för i år också. Det är väldigt skönt och rofyllt att hålla på med plantor. Jag bara önskade man kunde gör det året runt. Ett inomhus växthus? Eller en jäkla mängd blomkrukor? Det är inte lika kul dock.

Här är lite bilder från min högst grönfingrade skörd. (Att jag bara lyckades med tomaterna av allt jag sådde i våras hör inte hit!)





Att det sen var den absolut största moroten i mängden är rätt underhållande tycker jag ^^ Fast den smakade precis som den skulle! Tomaterna däremot... Mina smaklökar fick en chock när de smakade på dem första gången. Gud så goda! Det gör jag helt klart om nästa år! Ska försöka förgro lite av dem också nästa år...




Min clematis däremot... Jag tog in den för att den inte skulle frysa ihjäl under vintern. Men tanken var att den skulle flyttas ned i det svala förrådet. Men vi är trötta på att flytta på saker just nu... Som vårt fina berg av flyttlådor i vardagsrummet så fint förevisar. Så den fick stå kvar i vardagsrummet ett tag till. Nu har det börjat komma nya skott på den :P Den tror att det är sommar eftersom det är varmt där den står XD Så jag gav den lite vatten och hoppas på att den klarar sig fint. Måste bara sätta upp något åt den att klättra på :P

Nu ska jag gå och fira min födelsedag med tairesten sen firandet igår. Kram på er mys människor där ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar