7 okt. 2010

Sticka bör man...


... annars dör man. Eller... Vänta nu, hur var det?

Men stickar gör jag i alla fall. Det ska bli en filt till LillaLo. Min syster... Mitt, syster barn. Vad fel det blir när man inte kan säga "my" för båda. Än en gång något engelskan är bättre på.

I alla fall... Jag håller på att sticka en filt (som ett lapptäcke). Planen är att den ska bli ungefär 150x200cm. Stort och jobbigt säger ni? Mycket möjligt... Men inte helt omöjligt.

Jag har räknat på det. LillaLo är planerad att komma runt den 20 februari. Två veckor hit eller dit. Och fram till den sista januari är det 116 dagar. Varje ruta är 16x16cm och då blir 116 rutor precis perfekt stort. Jag behöver inte alltså inte göra fler än en ruta per dag. Vilket går väldigt fort. Speciellt eftersom jag inte har något för mig om dagarna så är det här ett rätt bra projekt. Men jag behöver större stickor. Kanske 6or eller 7or. Måste komma in till Nässjö någon dag snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar