16 okt. 2010

Ombyggnad


Jag funderar på att bygga om hemsidan. Jag har hittat ett nytt sätt att ladda upp bilder i galleriet på. Just nu drar jag mig för det eftersom det är så fasansfullt osmidigt. Och så ska jag fixa det så att den här bloggen passar in bättre också.

Det är inte det att jag ogillar upplägget på sidan som den är nu. Men att ha en ruta på 500x500 att uppdatera på och röra sig i är rätt limiterande. Det var bra förut. Men sedan sidan blivit mer levande så behövs den anpassas.

Jag vill behålla upplägget och färgerna. Men det måste byggas om en del. Allra lättast är väl att starta från grunden igen. Blir oftast bara plottrigt om man ska in och peta i koden. Dessutom så har jag nästan glömt bort hur jag byggde den. Så då är det helt klart lättare  att börja om. Jag är säker att alla kodare där ute håller med :P

Får sätta mig ner och leka lite någon dag. Så får vi se hur det blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar