23 okt. 2010

Soft day...

Jag känner för att skriva lite, men jag är inte säker på om jag kan hållas ansvarig för vad som kommer it just nu. Trött i huvudet och ögonen. Ibland käns det som om det vore jätteskönt att slippa det här med att titta. Vad sägs som att utveckla något fungerande ekolod som fladdermöss eller nåt istället?

Vaknade med huvudvärk idag, har inte ont i huvudet längre utan det har satt sig i ögonen. Kanske inte riktigt ska sitta vid datorn då egentligen. Men jag har inget annat för mig just nu. Och om jag inte gör något så kommer jag somna. Sover massor... Jämt när jag inte gör någonting somnar jag.

Håller på att skriva f.a.qen för den här sidan. Och allmänt contact sidan. Det artar sig riktigt bra, även om det fanns mycket mer att skriva om än jag trodde från början. Har ni som läser det något mer som kan tänkas frågas om så kan ni väl kommentera här eller nåt... Vore trevligt. Har inte fått en enda kommentar än så länge. Inte för att det säkerligen är fler än pappa (*vinkar till pappa*) och Tob som läser den här. Möjligen Sara om hon har tid i Kina :P

VIsst är det besvärligt att prata? Det tycker jag är jättejobbigt. Känns som om det vore mycket enklare med telepati. Kan inte någon smartis komma på det snart? Man kan operera in ett mobiltelefon chip i huvudet som man kan kontrollera med tankarna. Så kan man skicka sms och mail och sånt hela tiden. Haha... tänk vilka frånvarande dumhuvuden vi skulle se ut som hela tiden då.

*Nina sitter på lektionen och dreglar.*
"Vah!?" Fröken?" Vad sa ni? Jag satt och chattade..."

Fast man kunde ju kanske installera någon form av biomagnetiska fält över klassrum och sånt, annars får väl aldrig någon någonting gjort.
Se! Nu har jag kommit på en jättebra idé åt er! Sätt igång att uppfinn den nu också!

Jag hatar fortfarande att prata... Det är så besvärligt. För den första måste man forma orden i huvudet, vilket inte är det lättaste... Ni skulle se min stökiga skalle. Jag skulle behöva slänga typ 80% av allt som finns där inne och sortera resten... Och sen så måste man få stämbanden att forma ljuden. Och sen så förstår folk inte vad man menar ändå 40% av alla gånger man säger någonting... Bah! Ja... telepati hade varit bättre. Man kunde skicka över en hel sinnesbild, men känslor, synsätt och allt. Så mycket fortare allt skulle gå då. Jobbigt med ord... Varför utvecklades vi med språk för? Varför kunde vi inte göra oss förstådda på något enklare sätt...

Trööött... Behöver nog mat... Ska slå på Tob att laga mat. Hah! Jag tänker inte laga mat på min födelsedagshelg! Jag fyller egentligen år på måndag. Men eftersom han jobbar då har vi bestämt oss för att jag ska firas lördag-söndag istället. Imorgon ska han ta med mig till mackhuset i jönköping. ^^ Världens bästa restaurang med baugetter. Bara slagen av baguetteriet i Karlstad. Jag skulle seriöst vilja äga och driva ett baguetteri. Vore awesome. FInns inget vettigt sånt här. Det och en glassbar. Det är helt klart nödvändigt! Tänk att äta nyttiga grönsaker och färskt bröd varje dag istället för slemiga hamburgare.

Iofs så gör jag rätt grymma hamburgare om jag ska erkänna det. Skulle lätt kunna driva ett burgeri också. Med handgjorde köttburgare ^^ Mm... mums...

Jag är hungrig...

Fel på självförtroendet är det heller inte som ni märker. Eller... tja.. egentligen är det väl det. Men det behöver man ju inte basunera ut över halva internet. Som om någon bryr sig egentligen :P Ingen har väl egentligen ett särskilt bra självförtroende tror jag. I alla fall ingen svensk. Man får ju inte ha det känns det som ibland XD Man får i alla fall inte skryta eller visa sig duktig. Fast man samtidigt måste göra det hela tiden ändå. Men det ska helst inte synas! Och ajajaj om man råkar se ut som om man känner sig duktig eller förmer än andra. Uch ja, det var inte bra...

Vilket udda samhälle vi lever i. Där vi måste vara bäst utan att visa det... Hm.. tror väl det kanske är därför som ingen ÄR det, eftersom folk försöker att inte känna sig mer än andra och då får de dåligt självförtroende. Det är skönt med folk som inte bryr sig om sånt. Jag försöker att inte bry mig. Men jag är nog hjärntvättad sen födseln tror jag XD

Hm... mat... mm... mat.. ska gå och äta eller nåt.

Kram hej!


Jag som försöker bli smålänning... Småländska gärdsgårdar!


Tittutlek nere vid tvättstugan.


P.S Jag var ute och tog lite kort i vår underliga "snö på marken fast grönt i träden" värld igår. D.S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar