25 feb. 2012

åäö

Har overgett åäö for ett snabbare tangentbord (orginalet). Sa jag hoppas ni kan lasa det fast jag inte har aao med. Dumma internationella tangentbord. Varfor kommer du inte med aao. Eller ja, de finns med. Men att fa fram dem drar ner pa tiden sa vansinnigt. Man tappar liksom flodet nar man skriver da. Blir bara segt och jobbigt att skriva. Forstor nojet liksom.

Kanns som om jag har slappt in Cotton tusen ganger idag. Hon hoppar ut genom fonstret i koket (jag kokade fisk haromdagen och lukten har inte slappt an, sa jag vadrar.) Och sen vill direkt in igen. Oh hon gar runt huset och jamar och jamar sa att jag inte skulle bli forvanad om nagon granne borjar undra vilken tortyr vi utsatter henne for egentligen. Och hon slutar inte jama heller. Bara fortsatter och fortsatter. :P dumma katt.

Jag har en hogst trott dag. Jag ligger i sangen efter att ha varit uppe och atit frukost (och tagit ut hunde saklart). Jag har tagit med mig en av mina svenskabocker och ska borja plugga lite tankte jag. Egentligen tankte jag borja nar jag fatt alla bockerna. Men han som har en av dem (biblioteksbok) verkar ha beslutat sig for att inte lamna tillbaka den. jag behover den liksom :P far val kanske kopa den da. De ar sa dyra bara. Sa jag forsoker undvika att kopa dem nar jag kan. Men biblioteket verkar bara ha en bok av varje, vilket blir problematiskt nar det ar flera som behover dem samtidigt.

Nu ligger banshee under sangen och skaller pa katten. Haha! Hon ar bra lustig den dar vovven. Att hon ens far plats under sangen fortfarande... som ni kan se pa bilden overst. Sa dumt att man inte kan satta in bilden i texten dar man vill ha den. Har inte hittat nagon app som klarar det. Men det ar val battre an inget antar jag. (EDIT: nu verkar bilden ha forsvunnit totalt? Bara for att jag editade inlagget. Vad konstigt.)

(EDIT2: Det här är bilden som skulle ha varit här.)



Har fortfarande inte sett hur stor bilden blir pa natet/datorn. Det borde jag kolla upp. Eller for den delen vart den laddas upp. Antagligen i picasa. Det borde jag kanske kolla upp.

Aja, nu har jag skrivit av mig lite. Dagen gar vidare. Men sahar ser ofta mina dagar ut. Ratt handelselosa... aja som sagt. Ha det bra!


Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar