11 feb. 2012

Dags för ett nytt Bansheekort

Jag tyckte det var dags för ett nytt Bansheekort.



Idag har vi varit på secondhand och köpt mig nya tallrikar. Blev en liten blandning av två olika porslins set. De var gamla och lite sådär prickiga ni vet som de var förr. Jättesnygga i alla fall.

Vi gick till affären och köpte lite lördagsmys också. Och vi träffade först en stor Colliehane, bluemerl färgad! Jätteståtlig med stor krage. Han var så stor i jämförelse med Banshee. Så kul att de är så stora och Shetland Sheepdog som ser likadana ut är mycket mindre än Banshee XD


(Inte han vi mötte idag. Men visst är de så vackra, bluemerl collies?)


När vi kom fram till affären så träffade vi en liten Bichon Frisé herre. Han var väldigt söt tyckte jag. Men Banshee brydde sig först inte så mycket om honom. Hon stod och åt snö medan han nosade på henne. Har aldrig sett henne beté sig så mot en hund förr. Så det var intressant. Sen ville hon ju såklart busa och han (han hette Tobbe! Det tyckte vi var kul!) sprang åt andra hållet och tyckte att Banshee var lite läskig. Haha!


(Inte heller Tobbe, men visst är de så söta? Har börjat läsa på om Bichon Havanais, verkar passa in på mina kreterier för nästa hunden.)


Nu på kvällen har vi tränat Kom och Kloss. Kom fick Banshee springa fram och tillbaka mellan mig och Tobbe... Eller det var meningen att hon skulle göra det. Men ni vet ju hur Bansh är... Hon tar den tid hon känner på sig och det tar ett tag innan hon bestämmer sig för att det är värt att gå. Hon är lite trög den där flickan.
Jag har lite svårt när jag tränar henne för godis är inte riktigt tillräckligt motiverande. Men leksaker är alldeles fööööör motiverande så hon blir helt vild.
Sen tränade vi på Kloss. Hon ska stå med båda framtassarna på en bok eller annan kloss på golvet. Och med det ska man lära henne att sitta fot. Vi är långt ifrån där än. Vi började med telefonkatalogen. Det gick inte så bra. Hon ville inte stå med båda fötterna på den. Efter mycket om och men så kom jag på att hon kanske behövde en större kloss! Så jag tog ett gammalt pussel (lådan) och då gick det mycket bättre! Fast om hon skulle fått välja så skulle hon hellre ha legat ner på den. Som sagt det är lite svårt att motivera henne...
Men lådan var så glingig att hon halkade omkring hela tiden. Ska se om jag hittar något lagom stort som inte är så halt.

Nu sitter jag här och har rensat ut en massa folk på Google+. Funderar på om man kanske ska käka lite kvällsmat. Hare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar