17 feb. 2012

Trött på studieskiten!

Fy fan, rent ut sagt, för CSN och studie krångel. Har suttit i en timme nu och försökt lösa det. Fick ansökan om studiemedel idag från CSN. Men den stämde inte, såklart >.<.

Så nu har jag suttit och fixat och ringt runt till tusen olika människor. Till CSN, (som bara kopplar mig vidare hela tiden), till min skola och till de som sköter min skola. Fy fasen för krångel. Fick en jättebra plan av CSN, men den kunde inte skolan genomföra för det var emot reglerna de hade.

Så då ringde jag till deras Lärcenter och fixade en helt ny plan som jag fortfarande inte begriper mig på riktigt. Men han jag pratade med (inte han jag brukar prata med, för han var sjuk, såklart) sa att om jag söker under den perioden så ska jag ha rätt till studiemedel för 50%.

Gawds! Nu vet jag bara inte när jag börjar min nästa kurs. De får vara snabba nu med att uppdatera min läroplan så att jag inte kommer efter och det inte strular mer med böcker och grejer. Jag är så trött på hela den här skiten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar